Efficiëntie wordt bepaald door de combinatie van technologie en mensen binnen het gegeven van een organisatie met haar cultuur, structuur en processen.
Wist je dat...
In
80%
van de bedrijven niet alle processen uitgeschreven en/of gekend zijn?
In
90%
van de bedrijven de efficiëntie-verwachtingen tegenover de individuele medewerkers niet duidelijk gedefinieerd zijn?
70%
van de mensen niet over alle nodige competenties beschikken om hun job efficiënt te doen?
45%
van de mensen niet voldoende zijn opgeleid om de beschikbare software-tools effectief te gebruiken?
In
45%
van de bedrijven het management geen vertrouwen heeft in de efficiëntie van haar medewerkers?
Slechts
15%
van de bedrijven de efficiëntie van de administratieve departementen meet?
Efficiëntie verhogen =
Tevredenheid verhogen
Waar staat u op de Efficiëntie – Tevredenheidsbarometer?
Gelukkige medewerkers
Kleine frustraties
Uitval medewerkers
?
Gelukkige klanten
Klantenverlies
Klik hier om de basisvoorwaarden voor efficiëntie te kennen
De verwachtingen tov de medewerkers zijn duidelijk gedefinieerd en uitgesproken
De mensen beschikken over de nodige competenties
Management heeft vertrouwen in medewerkers
De (interne) organisatie is klantgericht
Mensen worden accountable gehouden voor hun prestaties
Resultaten worden gemeten obv objectieve criteria
Mensen beschikken over de nodige tools en kennen het gebruik ervan